baner baner

...................Silent Hill 2 / Návod

                                                             Zpět hlavní strana

                 James Sunderland je  chlapík žijící se svojí  ženou  normálním
                 životem. Jeho žena náhle onemocní a po dvou letech Mary zemře.
                 James  je na dně. Za  dva  roky James  dostane  dopis od mrtvé
                 Mary, aby  přijel na jejich  oblíbené místo =  Silent Hill.Ja-
                 mes je  v duchu přesvědčen, že dopis je podvod,  ale i  přesto
                 se  vydá na cestu.Jamesovi se  otvírá otázka,je jeho Mary stá-
                 le živá či je jen už přízrak Silent Hillu ?

                 1. Cesta do města

                 Hra začíná v  polorozpadlé budově na odpočívadle vedle  města.
                 Vyjděte ven a jděte k osobnímu  autu, které má  otevřené před-
                 ní  dveře. V  autě leží  mapa města, řidejte  ji  doinventáře.
                 Sejděte dolů  po schodech dolů k jezeru Toluca Lake. Jděte  po
                 cestě  lesem podél jezera, dostanete  se  k dřevěnému  altánku
                 se  studnou uprostřed.Podívejte  se dovnitř první Save Letter. 

                 Jděte  po cestě dál  před železnou  brankou. Jste na hřbitově.
                 U jednoho z  hrobů najdete dívku  Angelu, která zde,jak se do-
                 zvíte z  animace, hledá svoji matku .Projděte hřbitovem k dru-
                 hé železné brance. Vyjděte ven, držte se cesty.Na pravé straně
                 míjíte  zelené auto,o pár kroků dál uslyšíte  zvláštní rachot.
                 Projděte průchodem s brankou a  pokračujte dále stejným směrem
                 silnicí na první křižovatku do Silent Hill.

                 2. Ulice Silent Hill #1 

                 Na křižovatce se vydejte po Lindsey Street na  sever.U vrat ke
                 garáži jednoho  z domů  po  vaší pravé straně  najdete  Health
                 Drink. Na první odbočce uhněte na  cestu  Vachss  Road.Napravo
                 naleznete otevřenou branku na dvorek. Tady  najdete dva Health
                 Drinky a druhý Save Letter. Vyjděte zase zpátky na  Vachss Rd.
                 a  pokračujte  dále. Projděte  pootevřenými železnými dvířky v 
                 plotu.Jděte dál k mostu, několika sudům a díře v plotě.Prolez-
                 te dírou.Najdete rádio,které začne šumět, když se ve vaší blí-
                 zkostí  něco objeví.Zabte  monstrum,potom prolezte dírou zpát-
                 ky a vraťte se po Vachss Road do města.Opět se napojte na Lin-
                 dsey Street,  jděte na jih  Po Jamesově  pravé straně  najdete 
                 zvláštní pomník, přečtěte si, co na  něm stojí. Jděte stále na
                 jih, na  křižovatce zabočte  na západ.Jste  na  Katz  Street.U
                 křižovatky  zabočte  po  Martin Street na  jih a objevíte dal-
                 ší Health Drink.Zahněte na západ do Sanders Street a  projděte 
                 okolo Happy  Burgera. Odbočte  nejdříve na jih a  pak na západ 
                 tak, až se  napojíte na Paul  Street. Objevíte otevřenou bílou
                 dodávku. Je tu Save Lettera na pohovce vzkaz.Neely’s bar je na
                 rohu Sanders a  Neely  Street. Najděte  boční hnědé dveře.  Na
                 baru leží další mapa, ve které je označen konec Martin Street. 
                 Prohlédněte si okna  polepená novinami, na kterých jsou zmínky
                 o jakési díře.Vydejte se na západ po Sanders Street.Před vcho-
                 dem  do pošty leží  další  Health  Drink.Na křižovatce odbočte 
                 na  sever do Martin Street.Po Jamesově levé  straně  najdete u 
                 plotu vedle  garáže  Health  Drink.Jděte na konec ulice.U plo-
                 tu  leží mrtvola  a klíč ke dveřím  apartmánů. Vezměte  klíč a 
                 dle  mapy  jděte  k bytovému  komplexu  Wood   Side Apartment.
                 Vydejte se  zpět  po Martin  Street  na Katz Street a jděte na 
                 západ až  narazíte na  branku k apartmánům-cestou vás asi bude
                 otravovat dotěrný „brouk“.

                 3. Wood Side Apartment

                 Projděte  brankou a otevřete dveře, ke kterým  máte klíč.Vlevo
                 visí na nástěnce  mapa  objektu, na  její čtení je , ale zatím
                 příliš velká  tma. Najděte  na stěně na pravo Save Letter.Nyní
                 nastavte Brightness Level (Options/ Advanced  Options) na nej-
                 vyšší  hodnotu=7. 

                 První patro (2xx) 
                 Jděte po schodech do  prvního patra   (pokoje  2xx). Na chodbě 
                 se  podívejte  do  prádelny napravo. Objevíte tu  šachtu, něco
                 tam je,ale  zatím  s tím nemůžete nic dělat.Pokračujte chodbou
                 dál k  bytu č.205.Tady objevíte  krejčovskou figurínu s bater-
                 kou.Vezměte baterku a posviťte si na místnost.Vyjděte z pokoje
                 a dle  mapy, už  vidíte, jděte  ke  dveřím   č.208. V jednom z
                 pokojů  bytu objevíte  nápis na  zdi.  Všimnete si i  jakýchsi
                 čar  u   každého ze  tří jmen.Další věcí jsou  staré  hodiny s
                 nápisem  na boční straně. Později můžete hodiny  posunout, ale
                 nyní to nepůjde. Přesuňte se do bytu  č.210. Seberte náboje do
                 pistole   ( handgun Bullets).Vemte  si je, i když ještě nemáte 
                 zbraň. Jděte  chodbou  ke  dveřím s  číslem 202. Jsou zamčené,
                 ale ne rozbité, podobně jako  únikový východ na  konci západní
                 chodby.Protože  všechny ostatní dveře jsou rozbité,jděte hlav-
                 ním schodištěm až do druhého patra (pokoje 3xx).

                 Druhé patro (3xx) 
                 Na pravé  straně chodby je mříž,za kterou je klíč. Zkuste  pro 
                 něj  sáhnout. Vydejte se do  bytu č.301.Na  podlaze jsou kulky
                 a červený  nákupní košík.Vyjděte z  pokoje a vyzkoušejte zbylé
                 dveře-žádné nejdou otevřít,vraťte se zpět do prvního poschodí.

                 První patro (2xx)  
                 Vydáte-li se po hlavní chodbě  na východ,zaslechnete zvuky.Pa-
                 trně  vycházejí z  č. 208.Vstupte  dovnitř, uslyšíte  šumy  ze
                 zapnuté  televize. Je  tam  mrtvola v křesle a klíč na poličce
                 ve skříni. Je od zámku k bytu č.202.V apartmánu  202 svítí ze-
                 lené  světlo.  Prozkoumejte  díru  ve zdi a získáte Clock Key.
                 Jděte do pokoje č.208. Při odchodu z 202 seberte Health  Drink
                 v kuchyni.Vstupte do č.208 s  klíčem  otevřete  hodiny. Jejich
                 ručičkami   můžete pohybovat  otočíte  ručičkami,dokud  hodiny
                 necvaknou nebo se podíváte na trojici jmen  na  zdi.Henry,Mil-
                 dred, Scott, tedy  H,   M a   S -  hodiny,  minuty a  sekundy. 
                 Čára u  Henry ho je  situována vodorovně (jako ručička  ukazu-
                 jící  na  9), čára u  Mildreda je naopak  nakloněna  (jako ru-
                 čička  ukazující  na  1 nebo 2), Scott je  opět vodorovně (pa-
                 trně na 3).  Zkuste  hodiny nastavit  zhruba na  9:11, mělo by
                 to fungovat.  Když uslyšíte  cvaknutí, pokuste  se je odsunout
                 jako poprvé, tentokrát  už s nimi  pohnete. Dírou za  hodinami
                 vlezte do sousedního bytu  č.209 na druhé straně  mříže, která
                 rozděluje  severní chodbu.V č. 209  je na  stolku Save Letter,
                 v kuchyni  Health  Drink. Jděte ven a  jděte k  zadnímu  scho-
                 dišti, po  němž  se můžete  vydat  opět nahoru do  druhého pa-
                 tra, nyní , ale z druhé  strany. Schody  edou i dolů,ale dveře
                 do  přízemí jsou zamčené.

                 Druhé patro (3xx)  
                 Jak vyjdete  schodištěm do  druhého  patra, držte se  chodby a 
                 zabočte do  bytu  č.307.Uvidíte animaci. Pyramid Head s koncem
                 animace  odejde. Pokoj  si prohlédněte. Seberte Courtyard Key,
                 klíč od zadního dvora. Jděte  na  chodbu. Jděte  až k  mřížím,
                 které dělí chodbu a u kterých vám dříve malá  holčička odkopla
                 klíč. Vezměte  Fire Escape  Key od požárního východu.Stavte se
                 v prádelně pro Handgun Bullets.Vydejte se po chodbě na východ,
                 na konci najdete dveře k  dalšímu  schodišti.Jděte po nich do-
                 lů, dveře do prvního patra jsou  zatlučené, musíte sejít až do
                 přízemí.

                 Přízemí (1xx)  
                 V přízemí se nacházejí ještě jedny  dveře,nyní vylomené, jimiž
                 vstoupíte do  severní chodby. Jděte na konec, kde  narazíte na
                 balíček džusů. Seberte  je, vraťte  se zpět do přízemního ves-
                 tibulu. Otevřete hlavní dveře a  vyjděte  ven. Nyní jste  opět 
                 venku před budovou, ale u jiných  dveří, než  ke  kterým  jste
                 předtím  našli klíč. Vraťte  se zpátky ke dveřím, kterými jste 
                 do apartmánů  vešli úplně  poprvé. Před  nimi je kout s popel-
                 nicemi a šachta.Jděte do domu hlavním vchodem jako poprvé. Je-
                 diné dveře v  tomto  vestibulu vedou  na dvůr  použijte klíč a
                 vyjděte ven. 

                 Zadní dvůr
                 Jděte do  středu dvoru, kde se nachází  bazén. Zabijte potvory
                 a  podívejte se do kočárku uprostřed prázdného bazénu. Najdete
                 tu minci  (Coin Snake). Seberte ji a vyjděte  ze dvora druhými
                 dveřmi, než jste přišli.

                 Přízemí (1xx)  
                 Nacházíte  se v nové chodbě. Jděte  do bytu č.101.Seberte Han-
                 dgun Bullets.  Pak se  podívejte do  koupelny a  seznamte se s
                 Eddiem. Podívejte  se do 104, kde leží  další  náboje.  Dveřmi
                 vedle č.104 se dostanete na schodiště, vyjděte opět do prvního
                 patra.

                 Zadní dvůr  
                 Projděte dírou  mezi pokoji 209 a 208  až k prádelně, kde jste 
                 dříve objevili ucpanou šachtu. Přistupujte blíže a prohoďte jí
                 krabici s džusy. Schodištěm vedle prádelny  sejděte až do pří-
                 zemí, vyjděte   před budovu.  Zahněte  do kouta s  popelnicemi
                 a  prohledejte  východ šachty. Najdete druhou   minci Coin Old
                 Man.Vraťte se zpět do prvního patra  ke dveřím v západní chod-
                 bě, které byly předtím zamčené.Použijte Fire Escape Key a ote-
                 vřete je. 


                 4. Západní budova Wood Side Apartment

                 Projděte požárními dveřmi do druhé budovy a teď se nacházíte v 
                 ložnici  nějakého bytu .Zatím nemáme mapu tohoto objektu,takže
                 si místo ní budeme muset vystačit jen slovně.Vyjděte z ložnice
                 a podívejte se na WC. Něco  plave v záchodové míse - vytáhněte
                 to. Vypadá  to  jako peněženka,  ve které je navíc jakýsi kód,
                 skláda  jící se  ze  čtyř čísel a šipek  mezi nimi. Kód je ge-
                 nerovaný náhodně. Uložíse do Memo  vašeho inventáře, ale radě-
                 ji si jej  pamatujte. Ve  vedlejší  místnosti narazíte na sejf
                 (obrázek).Jako kód pro jeho otevření použijte číslo „ze zácho-
                 du“.Sejf se otevře a vy získáte spoustu nábojů. Vyjděte  ven z
                 tohoto pokoje. Nacházíte  se na  chodbě, ve   které září nápis  
                 EXIT ukazující na dveře. Otevřete tyto dveře, vedou na schodi-
                 ště. Ještě než sejdete dolů, rozhlédněte se,někde by se tu asi
                 měla povalovat mapa objektu  (obrázek). Jděte  dolů a  vyjděte
                 dveřmi na  přízemní  chodbu. Dle  mapy se  nasměrujte do  bytu 
                 č.109.  Tam  najdete  v  druhé  místnosti Angelu, která vám po 
                 značně psychicky vyčerpávající  scénce dá  nůž. Při odchodu  z
                 pokoje seberte ze stolku minci- Coin Prisoner (obrázek),na po-
                 hovce v předsíni leží Handgun Bullets.Vyjděte na chodbu a pře-
                 suňte se do dveří č.105.V tomto  bytě objevíte zvláštní skříň-
                 ku, do které budete zasazovat mince.Pro rekapitulaci máme tyto
                 tři:  Snake, Old  Man a Prisoner.Sami byste je měli dle legen-
                 dy na  skříňce zasadit do  správných  otvorů, kterých  je  ale 
                 pro zmatení  5. Řešení závisí na  tom, jakou obtížnost hádanek
                 (Riddle Level) jste  si na počátku hry zvolili:

                 Pro Easy: 1-Old Man, 2- prázdný, 3-Snake, 4-prázdný,5-Prisoner 
                 Pro Normal: 1-prázdný, 2-Old Man,3-Prisoner, 4-prázdný,5-Snake
                 Pro Hard: 1-prázdný, 2-Old Man, 3-prázdný, 4-Snake, 5-Prisoner 

                 Po  správném dosazení mincí (bráno zleva) je skříňka  otevře a
                 vy najdete Lyne  House Key.V chodbičce tohoto bytu na zatluče-
                 ných dveřích také narazíte   na další Save  Letter. Vyjděte na 
                 chodbu,schodištěm  se vraťte zpět do prvního patra, odkud jste 
                 sem přišli. Otevřete dveře k bytu č.209 - použijete Lyne House
                 Key.Otevřenými dveřmi jděte na balkón a odtud přejděte do dru-
                 hého pokoje.Krom Handgun Bullets leží na  posteli i další klíč
                 Apartment Stairway Key.S klíčem od schodiště  jděte ke schodi-
                 šti. Vyjděte  z 209 zpět  na chodbu a dejte se  na sever  až k
                 posledním dveřím.Použijte Apartment  Stairway Key a otevře je.
                 Určitě  poznáte  Pyramid Head, momentálně opět zaneprázdněného
                 kopulační činností. Dveře za  vámi už  nejdou otevřít, tak vám 
                 nezbude nic  jiného, než se s  netvorem  utkat. Běhejte  pořád
                 dokola - je pomalý, než po vás sekne svým řeznickým nožem, bu-
                 dete už v druhém rohu  místnosti. Po několika  minutách to Py-
                 ramid Head vzdá a odleze dolů do „bazénku“,který hned též zmi-
                 zí a vám se otevře se nová a jediná cesta ven.Sejděte po scho-
                 dech a vyjděte ven z apartmán.U plotu leží lékárnička pro prv-
                 ní pomoc-First Aid Kit. Seberte ji, otočte se,jděte na  sever,
                 do cesty se vám  opět připlete malá holka. Dorazíte až k Rose-
                 waterskému parku.

                 5. Rosewater Park

                 V parku můžete  najít Health Drinky náboje, ale to  nejdůleži-
                 tější je potkat na  nábřeží nejseverněji záhadnou dívku. Vypa-
                 dá  jako  Mary, i ten hlas, ale je  to Maria, vaše  nová kama-
                 rádka. Uvědomíte si, že kromě tohoto  parku  bylo vaše další „
                 speciální místo“ ještě  Lakeview Hotel a Marie se  nabídne, že
                 vás tam  doprovodí.Vyjděte společně z parku na  silnici, Maria
                 se bude držet stále za vámi.

                 6. Ulice Silent Hill #2

                 Po  Natham Avenue jděte stále na západ.Po levé straně narazíte
                 na Texxon  Gas. Pořádně si okolí benzínky projděte,seberte tam
                 několik  Health Drinků i   Handgun  Bullets. Nejdůležitější je
                 však ocelová tyč, umístěná na (v) kapotě auta.Dojděte  po Nat-
                 ham až k budovám  Historical Society. Povaluje se tu First Aid
                 Kit, ale dveře do muzea jsou zatím zamčené. Pokračujte dále na
                 západ, dokud nenarazíte na konec silnice,je to konec herní ma-
                 py.Kousek přední leží mrtvola,vedle ní mapa,na které je vyzna-
                 čená Bowl-O-Rama,budova hned vedle Texxon Gas.Potom se vraťte.    

                 7. Bowl-O-Rama & Heaven’s Night

                 Vejděte do bowlingového centra hlavním  vchodem,uvnitř potkáte 
                 Eddieho a s malou Lauru,která se však ztratí stejně rychle ja-
                 ko  vždycky. Rychle za ní! Vyjděte z bowlingu, venku  už  čeká
                 celá udýchaná  Maria, která se jí pokoušela  chytit. Jděte  za 
                 Bowl-O-Ramu až k železném brance.Projděte jí a po úzké  cesti-
                 čce se vydejte až na konec. Tady  vám Maria  ukáže, kde  Laura
                 zmizela a odemkne vedlejší dveře .A jste v Heaven’s Night.Vys-
                 tupte schody nahoru a otevřete v chodbě zelené dveře, jděte do
                 hlavní  místnosti s  podiem  a barem. Seberte  First Aid Kit a 
                 vyjděte protějšími dveřmi ven na   schody.Sejděte dolů a držte
                 se jediného  možného  směru  po  Carol Street  na  jih. Cestou
                 zahlédnete Lauru, jak zabíhá do nemocnice. Jděte za ní.

                 8. Brookhaven Hospital

                 Hned při vstupu sundejte z nástěnky mapu objektu. Dle ní jděte 
                 do Reception Office, kde kromě dokumentů  najdete i další Save 
                 Letter.V zadní místnosti recepce se nachází psací stroj s lis-
                 tem papíru a hlavně Purple Bull Key. děte zpět na chodbu, naj-
                 děte schodiště na  západní straně a  vyjděte  nahoru do patra, 
                 které se jeví asi jako první,ale dveře  jsou označeny jako 2F,
                 tak jej lépe označíme za druhé.
   

                 Druhé patro (2F) 
                 Otevřete  dveře do  Examining Room, nachází se tu First Ai Kit
                 a další poznámky na listu v psacím stroji. V  textu je i čtyř-
                 číselný kód k jakési  krabici. Je  pokaždé  jiný,proto si  jej
                 dobře zapamatujte. Vyjděte opět na  chodbu a zavítejte do muž-
                 ských  šaten - Men’s  Locker  Room. V kapse zkrvaveného pláště 
                 objevíte Examination Room Key. Přejděte chodbu, otevřete dveře
                 do Women’s Locker Room.  Ve skříňce  je brokovnice a vedle  na
                 stolku  sedí méďa,ve  kterém se skrývá jehlička - Bent Needle.
                 Bude se hodit. Vejděte do  západní chodby a  otevřete dveře do
                 pokoje označeného  M2. Seberte Lapis Eye  Key a přejděte k M3.
                 Tady  čeká  zombie,seberte Health Drink a Handgun Bullets. Po-
                 kračujte chodbou a  zkuste  použít výtah. Zatím to nejde.Vrať-
                 te se po schodišti zpět do 1.patra (přízemí).

                 První patro (přízemí) 
                 Jděte do Examination Room, použijte klíč a tudy dveřmi do Doc-
                 tor’s  ounge. Vezměte Shotgun Shells a na nástěnce si přečtěte
                 vzkaz, opět  doplněn  číslem. Na jeho  základě nyní půjdeme do
                 třetího patra.

                 Třetí patro  
                 Schodištěm jsme vyšli do třetího patra, avšak dveře do západní 
                 chodby  jsou zamčené a chráněné keypadem. Použijte kód,získaný
                 z nástěnky v doktorském  pokoji a pokračujte dál. Nejdříve za-
                 miřte do S3, kde leží Roof Key. Maria se cítí  unavená,  takže 
                 si tu na chvíli odpočine, vy zatím prozkoumejte nemocnici.Vyj-
                 děte na  chodbu a podívejte se do Shower Room. Nazelenalé pod-
                 laze je umístěn  otvor pro odtok, kde  cosi vězí.Zatím  to ale
                 nemůžete  vyšťourat.Podívejte se i do S11,  kde  se už červená 
                 Save Letter,najděte  Health Drink. Poslední místností je  S14, 
                 jejíž obsah  už vypadá mnohem zajímavěji.Na zdi je krvavý  ná-
                 pis, zmiňující „ four ever“ a na posteli leží maximálně zabez-
                 pečená  krabice. Použijte  Lapis Eye  Key, pro  otevření zámku 
                 s řetězem. Na číselném  ovladači  vpravo vyťukejte  kód, který
                 jste  předtím našli v psacím stroji v Examination Room.Nyní už
                 zbývá pouze číselný válec a vlastní zámek ke skříňce.

                 Střecha a třetí patro  
                 Vyjděte na chodbu do hlavní haly,po schodišti se vydejte ještě
                 o patro výš ke dveřím, označeným jako RF, které vedou na stře-
                 chu.Nahoře na střeše si všimněte podivného deníku.Zkuste otev-
                 řít jediné   možné dveře. Jsou  zamčené a najednou  tady stojí
                 Pyramid Head a vypadá dost naštvaně.Po krátké animaci jste do-
                 slova vhozeni do Special Treatment Room. Bylo to o vlásek Pro-
                 jděte všechny čtyři pokoje -cely. V jedné z nich, která je vy-
                 polstrovaná je cosi napsáno .Když se navíc na krvavý obraz za-
                 díváte  pozorně, najdete v  něm  čtyři čísla - opět budou  pro 
                 každou hru jiná.

                 Vyjděte ven a zamiřte do S14, kde je ona  zabezpečená  skříňka.
                 Jako kód pro válec použijte čísla z krvavé cely a nakonec skří-
                 ňku otevřete pomocí Purple  Bull Key. Je ale  prázdná, je v  ní
                 pouze vlas. Schovejte ho. Vraťte se do  Shower Room se  zeleným
                 otvorem. Zde  přichází na řadu první kombinace vlasu a jehličky
                 Bent Needle z médi. Použijte je, vytáhněte z odpadní roury Ele-
                 vator Key a spěchejte s k výtahu. Otevřete jej a sjeďte do prv-
                 ního patra.

                 První patro a druhé patro 
                 Nyní se nacházíme v západní chodbě, kam jsme předtím kvůli zam-
                 čeným dveřím nemohli.Začněte procházet místnosti, začněte u C2.
                 Laura nás,ale trikem vláká do  místnosti plné děsivých kreatur,
                 útočících  seshora. Střílejte  po těch  věcech nahoře dříve,než
                 vás začnou škrtit.Pak jste se na nemocniční  zahradě. Vraťte se 
                 dveřmi zpět  do budovy a  použijte  Save Letter o  kousek  dál. 
                 Vraťte  se zpět do C2,  seberte First Aid Kit. Podívejte se ta-
                 ké do C1,kde leží Health Drink a náboje a výtahem vyjeďte do 2.
                 patra.Běžte si do M4 pro Health Drink poté přejděte do místnos-
                 ti označené na  mapě jako Day Room.Uprostřed se nachází něco,co
                 připomíná ledničku, ale James  ji sám nedokáže otevřít. Přejdě-
                 te do  M6, vezměte First Aid Kit, přečtěte  si papír, seberte i 
                 Dry Cell Battery a  Basement Storeroom Key.Vyjděte ven, vyjeďte
                 výtahem do 3.patra.

                 Třetí patro s procházkou do sklepa 
                 Prozkoumejte  dveře  hned  u výtahu. Je  na nich portrét jakési
                 ženy. Běžte do  S3 a zkuste požádat  Marii o pomoc s ledničkou.
                 Ale Maria je pryč,zbylo po ní jen několik ampulek.Jděte do S11,
                 přečtěte si papír, vezměte Health Drink a ampule. Pak se vraťte 
                 ze západní chodby zpět do hlavní a otevře dveře do Store  Room.
                 First  Aid Kit, Shotgun Shells a Handgun Bullets.Přejděte zpát-
                 ky  ke  schodišti a použijte čerstvě zrozený Save Letter na zdi
                 u schodištní chodbě.Jděte po schodech  až úplně dolů a otevřete 
                 dveře do  Basement Storeroom.Posbírejte Shotgun  Shells, odsuň-
                 te skříň. Objevíte Marii. Po animaci  prolezte dírou a  seberte
                 ze  země Copper Ring.Vyjděte po schodech do druhého  patra,pře-
                 jděte k výtahu a vyjeďte do třetího patra.Cestou si poslechnete
                 rozhlasovou soutěž.  Bedlivě poslouchejte  všechny tři otázky i
                 nabídky  odpovědí. Moderátor vás  potom pošle  do Store Room ve 
                 třetím patře.Jděte  tam,  otevřete zdobenou skříňku pomocí kódu
                 sestaveného z  pořadí  správných odpovědí (pro  všechny mody by
                 měl být 313), najdete v ní Shotgun Shells a ampule.

                 Závěr putování nemocnicí  
                 Sjeďte výtahem do druhého patra a vraťte se do  Day Room,kde je 
                 lednička,kterou jste předtím nedokázali otevřít. Maria vám nyní 
                 pomůže a vy objevíte další prsten Lead Ring.Vraťte se do třetí-
                 ho patra přistupte ke dveřím s namalovanou dámou hned vedle vý-
                 tahu. Dejte na její prsty oba prsteny - Copper Ring i Lead Ring
                 dveře,na kterých  je  obraz  namalován, se otevřou. Jděte touto
                 chodbou až úplně dolů a otevřete dveře .Po  chvilce chůze se za
                 vámi objeví Pyramid Head. Jediná možnost je utéct.Běžte co nej-
                 rychleji chodbou stále dál až k výtahu. Uvidíte strašnou anima-
                 ci, kdy Maria už doběhnout nestačila.Výtah vás vyhodí v  prvním 
                 patře. Jděte do Director’s Room, vemte si mapu a Hospital Lobby
                 Key. Přemístěte  se k hlavním dveřím  a pomocí  tohoto klíče je 
                 odemkněte.Někde poblíž by se měl nacházet Save Letter. 
   
                 9. Ulice Silent Hill #3

                 Podle  mapy jděte na roh Sanders a Lindsey Street  po Caroll na
                 jih,pak  po Rendel a nakonec projděte Saul. Tady je  průchod po 
                 mřížích. Když projdete na druhý konec, dojdete až  na vyznačené
                 místo. Běžte rychle dál.  Cestou také sledujte chodníky,na kte-
                 rých občas leží náboje nebo  Health drinky. Kousek od zmiňované 
                 restaurace na rohu najdete dům, před nímž leží francouzský klíč
                 (wrench) a vzkaz,   podle  kterého jděte zase do Rosewaterského
                 parku.  Vydejte se  tampo  Sanders, Neely a Katz Street. Cestou
                 odemkněte dveře, které byly předtím zavřené a  které teď dopro-
                 vází i krvavý nápis.Zdá se, že  je toto jediná možná cesta, jak
                 sedostat k  Rosewater Park, ostatní  směry jsou  neprůchodné. V
                 Rosewater Park  zamiřte na západní stranu na  prostranství, kde
                 stojí socha modlící se ženy.Obejděte jí  začněte kopat.Vyhrabe-
                 te  truhlu,na jejíž otevření potřebu potřebujete  použít  fran-
                 couzák.Najdete Old Bronze Key. S klíčem běžte po  Natham Avenue
                 až k Silent Hill  Historical Society a odemkněte  hlavní dveře.
                 Za nimi u pokladny leží Save Letter.

                 10. Silent Hill Historical Society

                 Jděte do další místnosti s obrazy, prohlédněte si je a pak vej-
                 děte do dalších dveří. Ve zdi je velká  trhlina a schody  dolů. 
                 Až dojdete na konec, otevřete dveře a  jděte  chodbou V prvních  
                 dveřích najdete  náboje, za druhými další díru, nyní ale musíte
                 skočit.Proskočíte do kruhové místnosti.Tápejte  po zdi až obje-
                 víte  místo,  které je trochu jiné. Zatlačte  na  něj,  nejlépe  
                 motorovou  pilou.Pod cihlami se  objeví dveře, projděte jimi na 
                 chodbu, vstupte do dveří vpravo.V další místnosti najleznete na 
                 zemi  klíč  Spiral-writing   Key. V tu chvíli zhasne baterka...
                 Zkuste vyměnit baterie - použijte Dry Cell Battery z inventáře.
                 Dveře nejdou otevřít.Podívejte se na keypad vedle nich.Tři klá-
                 vesy jsou podsvíceny.  Máte jen 6 možností, žádná se neopakuje.
                 Pokud z místnosti vyváznete,jděte do další, ve které se na pod-
                 laze  nachází mříž. Otevřete jí pomocí získaného klíče a skočte
                 dolů. 

                 11. Vězení

                 V místnosti, do  které jste spadli, sedí i Eddie.Po animaci se-
                 berte  Health  Drink a destičku The Gluttonous Pig.Na jednom ze
                 sloupů visí Save Letter.Vyjděte dveřmi a jděte chodbou „nahoru“
                 až narazíte na stoleček  mapkou vězení.Teď bude následovat prů-
                 chod  samotným vězením. Získejte  tři destičky a následně  koň-
                 skou podkovu, voskovou panenku a zapalovač.Jednu z možných cest
                 Od stolku s mapou se vraťte úplně dolů a otevřete dveře do cho-
                 dbičky s celami na východě.Jděte do východního bloku nachodbič-
                 ce  dívejte se do  každé cely. Většina z nich bude zamčená, ale 
                 některé ne.V páté cele zleva najdete  Handgun Bullets, před po-
                 slední najedete voskovou panenku Wax Doll a zvláštní knihy.  Na
                 konci chodby s celami vyjděte dvěřmi  ven a  novou  chodbou po-
                 pojděte nahoru. V půlce chodby jsou proti sobě postaveny  dvoje 
                 velké dveře. Půjdeteli do těch západních, najdete Rifle Shells, 
                 východní vedou  na  velkou  zahradu. Jděte  doprostřed  zahrady 
                 a podívejte se na šibenici.Dole jsou tři místa na tři destičky.
                 Jednu už máme(Gluttonous Pig),zbývá najít ty další dvě. Vyjděte
                 ze zahrady na chodbu a jděte  na severní konec.Zahněte na západ
                 do horní chodbičky s celami, k té nejsevernější se nedostanete.
                 Opět procházejte jednu celu po druhé.V 7.cele zprava, leží des-
                 tička  The Oppressor. Vyjděte na hlavní chodbu, kde jsme  našli 
                 mapku přesuňte se do jejího prostředku.Na východní stranu vedou
                 velké dveře (na toalety) Prozkoumejte všechny místnůstky.V jed-
                 né sprše  leží destička  The Seductress. Seberte ji a vraťte se
                 do zahrady. Na jděte šibenici a  zasuňte všechny třidestičky do
                 otvorů mělo by být jedno v jakém pořadí,samy se nacpou do přís-
                 lušných otvorů Když se vrátíte ke dveřím,  vedoucím ze zahrady,
                 uvidíte na  klice pověšenou podkov.Seberte jí a vraťte se zpát-
                 ky do hlavní chodby, kde jsme původně našli mapu.V její severní
                 části jsou směrem na západ dvoje otevřené dveře. Jedny vedou do
                 místnosti se sklem, kde leží First Aid Kit,druhými se projde na
                 druhou stranu, do  další chodby.Projděte jimi a podívejte  se z 
                 druhé strany do místnosti, kde jste našli lékárničku. Na stolku
                 leží zapalovač-Lighter.Sejděte  jižněji a zabočte do  některých
                 dveří na východ, najdete toalety.V pánských je Save Letter.Jdě-
                 te dolů až k mříži a zabočte do dveří hned vedle ní.V kanceláři
                 je First Aid Kit,Health Drink, zombie a na stole se  válí divné 
                 magazíny.Otevřete dveře do zadní místnosti,najdete Hunting Rif-
                 le a spousty nábojů.Vyjděte ven, projděte mříží a podívejte  se 
                 na zem na poklop,ke kterému chybí klika.Zkuste zapalovačem tro-
                 chu roztavit voskovou panenku,horkou hmo. nacpěte  do otvoru po
                 klice a ještě než ztuhne, zasaďte do ní podkovu -  zkombinuje v 
                 inventáři Lighter, Wax Doll a Horsehoe.Poklop se otevře a je tu
                 další díra. Skočte dolů. Dopadnete na  chodbu, otevřete dveře a
                 podívejte se do krematoria. Dveřmi  projdete k další díře, opět
                 do ní skočte.Nakonec se dostanete k výtahu, kterým jedete dolů! 
                 Až výtah zastaví,vystupte a jděte ke dveřím,u kterých září Save
                 Letter.

                 12. Labyrint

                 Projděte dveřmi, nezahýbejte doleva a  podívejte se  na průchod 
                 zabezpečený  dráty. Pak  se vraťte,zabočte doleva a jděte chod-
                 bami tak dlouho, dokud  se nezačnou  vidličkovitě dělit.Vyberte
                 si levou  stranu, dojděte  až  k uličce, která na každé  straně  
                 končí žebříkem dolů.Oblast dole je kruhová a jsou tu i dveře do
                 místnosti s  obrovským nožem. Vezměte  nůž a vylezte po nějakém 
                 žebříků zase  nahoru do uličky. Dole v kruhové  chodbě je i Py-
                 ramid Head. Nyní se vraťte po  chodbě zpátky a jakmile  to bude 
                 možné, zabočte doleva.V podlaze je proláklina s žebříky na obou
                 koncích. Slezte jedním dolů, druhým vylezte. Až vylezete,dosta-
                 nete se do místnosti s hlavolamem ve formě hlav.Když ho natočí-
                 te  správně, za vámi se otevřou další dveře.Hlavy otáčejte vše-
                 mi směry - řešením  bylo  umístit hlavu  se zelenýma očima smě-
                 rem k sobě, ale vzhůru nohama.Pokračujte do nově otevřené míst-
                 nosti za vámi dalším otvorem po schodech dolů. Maria. Nechte jí 
                 a vraťte se zpět do místnosti s  hlavolamy. U žebříku naleznete
                 Wire Cutter. Vraťte se k  otvoru, který  byl zabezpečen dráty a 
                 přestříhejte je.Za nimi se nachází žebřík vedoucí dolů. Postup-
                 ně projdete všechno,pak není možné, že byste správnou cestu mi-
                 nuli.Když jste dole,zamiřte k prvnímu  žebříku po pravé straně.
                 Vylezte nahoru a projděte chodbu a  slezte zase dolů. Jděte dál
                 až k dalšímu  žebříku. Opět  nahoru a  dolů. Držte  se tunelu a
                 dalším žebříkem nahoru.Tuto chodbu poznáte také podle mříže. O-
                 pět slezte druhým koncem dolů další žebřík vede nahoru do chod-
                 bičky,seberte tu Handgun  Bullets. Projděte  chodbičku a slezte 
                 dolů. Nejbližším žebříkem  naposledy nahoru do malé  místnosti,
                 kde na zemi leží noviny ,před vámi jsou dveře se Save Letterem.

                 13. Vězení #2

                 Otevřete dveře a udělejte chodbou pár kroků. Animace vás zavede
                 do místnosti s Angelou a „eddym“. Až animace skončí,neváhejte a
                 začněte střílet.Pak vyjděte zase na chodbu. Na jejím konci jsou
                 další dveře,další chodba.Jděte po ní až nakonec, projděte dveř-
                 mi až k mříži,jejíž otáčecí kolo je zabezpečené pouty .Potřebu-
                 jete najít klíč.Vraťte se zpět do chodby a otevřete první dveře
                 vedou. z vašeho pohledu nalevo. Ocitnete se v místnosti s šesti 
                 mrtvými těly.Přečtěte si o každém z nich a vraťte  se na chodbu
                 směrem ke  dveřím vedoucím k mříži. Ještě  před nimi jsou další
                 dveře,vedoucí do místnosti s šesti oprátkami Přečtěte si legen-
                 du na cedulích a zamyslete se nad tím,který z šesti popravených
                 mohl být nevinný. Zadání i řešení jsou pro každou obtížnost ji-
                 ná, a to:

                 Easy: únosce (Kidnapper) 
                 Normal: žhář (Arsonist) 
                 Hard: padělatel (Counterfeiter) 

                 Zatáhněte za příslušnou oprátku toho, kdo je nevinný (pamatujte
                 si rozmístění těl ve druhé místnosti).Vraťte se do cely s těly.
                 Na místě  nevinného je  klíč  k poutům-Key of  the Persecurted.
                 Otevřete mříž, otočte kolem a pokračujte po žebříku  dolů.Jděte
                 až na konec chodbičky,ve  které se ocitnete a otevřete dveře.Je
                 tu Maria. Vyjděte ven a zatočte doleva k mříži,která byla před-
                 tím  zamčená. Přes chodbu s lékárničkou se dostanete až na dvůr
                 s hroby.Použijte Save Letter na jenom náhrobku a posbírejte ná-
                 boje. Skočte do hrobu s vaším jménem.  Po schodech sejděte dolů
                 ke dveřím,za kterými je Eddie.Po krátké animaci se  Eddie urazí
                 a bude se vás  snažit zabít. Bojujte, pak seberte vše na zemi a
                 vydejte se zase  za Eddiim.Když ho zabijete,vyjděte ven hlavní-
                 mi dveřmi.Jezero!Jdejte V vpravo a použijte Save Letter na sudu
                 pokračujte dál po molu až k bárce. Naskočte do ní a plavte přes 
                 celé Toluca Lake. Nejdříve však  loďku natočte tak, abyste jeli
                 směrem k  světlu v dáli-Lakeview Hotel.Pak mačkejte šipku vpřed
                 až se objeví břeh.

                 14. Lakeview Hotel

                 Vylezte z loďky na břeh jděte před hotel.Zabočte k jedné z fon-
                 tánek  a vemte Little  Mermaid Music Box. Pokračujte až k hlav-
                 nímu vchodu hotelu. Za dveřmi  seberte  mapu  pro hosty. Dle ní
                 se orientujte  do  restaurace a pohovořte s Laurou. Tam seberte
                 Fish Key. Jděte do  hlavního vestibulu-Lobby. Přečtěte si vzkaz
                 na recepci, ať víte, kam si pak dojít pro videokazetu.Podívejte
                 se na music box/hodiny uprostřed a uložte hru.Vraťte se zpět do
                 chodby a sejděte po schodech dolů.Najděte otevřený, ale nepojí-
                 zdný výtah a ze země vezměte  ředidlo-Thinner.Vraťte se  zpátky 
                 do přízemí  a jděte ještě o patro výš. Otevřete  dveře do Cloak
                 Room avezměte si First Aid Kit,Shotgun Shells a Handgun Bullets
                 Na desce leží taška, pou žijte  Fish Key a odemkněte ji. Uvnitř
                 se nachází  klíč k pokoji č.204.V pokoji č.204 najdete Employee
                 Elevator Key a díru ve zdi, vedoucí do pokoje č.202.Ve 202 jsou
                 fotografie, rozházené na posteli.Na jedné něco je,ale přečmárá-
                 no fixem. Vedle postele leží kufřík  se zámkem.Jako  klíč se má
                 použít čtyřpísmenné slovo. Použijte ředidlo Thinner na fotogra-
                 fie a slovo si přečtěte.Pak jej  „vytočte“  na zámku a  otevře-
                 te kufřík Cinderella Music Box).

                 Výtah  
                 Jděte zpět na chodbu do druhého  křídla k výtahu  (E) a u dveří
                 výtahu  je  místnost, kterou otevřete pomocí  Employee Elevator
                 Key-tato  místnost je na mapě vyznače. šedě. Na stěně visí Save
                 Letter a před vámi stojí  otevřený výtah. Když nastoupíte,začne
                 pískat. Jste moc těžcí.Všechny  vaše  věci vysypejte do poličky
                 před výtahem.Až nebude ve vašem inventáři nic, můžete nastoupit
                 a sjet do 1.patra.Vystupte z výtahu a sundejte z nástěnky zamě-
                 stnaneckou  mapu hotelu.Jděte do spižírny(Pantry), u které sví-
                 tí červené světlo a najděte tu Snow White Music  Box. Stavte se 
                 v  Employee Lounge pro Rifle Shells a jděte do Office. V kance-
                 láři se nachází sejf  s vaší videokazetou a také otvíračem ple-
                 chovek.

                 Bar a kuchyně  
                 Naproti kanceláři jsou schody dolů.Rychle je přeběhně.a zamiřte
                 do Boiler Room.Je tu First Aid Kit i Bar Key. Abyste se ale do-
                 stali do baru, musíte nejdříve projít kuchyní.V Kitchen najdete
                 Health Drinky a plechovku bez štítku.Otevřete jí pomocí otvíra-
                 če a  vezměte si  žárovku. Přejděte do baru. Na  barové desce u 
                 jukeboxu leží lampa,která nesvítí.Vyměň. žárovku a posviťte  si
                 na dveře,které  odemknete pomocí Bar Key. Vyjděte  ven a vraťte 
                 se po schodech do  Lobby.Vyjděte velkými schody nahoru a vraťte
                 se pro své věci k výtahu.Všechny je vyndejte z police a  zamiř-
                 te zpět do Lobby .V  hlavním vestibulu se podívejte do recepce,
                 leží tady klíč k pokoji č.312 . Přejděte k music boxu uprostřed 
                 místnosti a zasuňte do třech otvorů tři hrací skříňky,uprostřed
                 by měla být Little Mermaid.Pokud jsou skříňky zasunuty správně,
                 music box začne  hrát melodii a vy dostanete Stairway Key.S ním
                 můžete vyběhnout až k mříži ve třetím patře  otevřít ji.V poko-
                 ji 312, kde  vás má Mary čekat,je ale prázdno. Pusťte si na vi-
                 deu tu kazetu,co jste našli v sejfu. Můžete  sejít do 2.patra a 
                 v Reading Room si ze sluchátek pustit alespoň hlasy.

                 Proměna hotelu  
                 V pokojič.202najdete Handgun Bullets,projděte jím, jste v chod-
                 bě v opačném křídle u pokoje č.219. Běžte k zaměstnaneckému vý-
                 tahu, který předtím zepředu  nefungoval. Sebrat ampule a sjeďte
                 výtahem do přízemí (tlačítko B).Pokračujte do baru.Tady seberte
                 všechny Health Drinky a přesuňte se do  kuchyně. Vyjděte ven ke 
                 schodům ved. Store Room.Schody hoří a mezi nimi se potácí Ange-
                 la.Pak následuje animace a vraťte se zpátky.Objeví   nové scho-
                 dy, běžte ponich tedy nahoru a potom zamiřte ke dveřím na konci
                 chodby u Security Office.

                 Závěr  
                 Jste na malém prostranství. Použijte 9  Save Letterů a otevřete
                 další dveře.Následuje animace. Maria je opět živá! Jsou tam dva
                 Pyramid Head.Bojujte.Když oba zabijete,vezměte z každého jakési
                 barevné vajíčko -Egg. Před vámi jsou dvoje stejné velké  dveře.
                 Zasaďte do každých  jedno vajíčko a některými z nich jděte dál.
                 Na konci této  chodby jsou dveře. A další chodba, slyšíte  hlas
                 Mary. Jako ze  záznamu něco  povídá, možná to jsou vzpomínky na
                 vaši návštěvu v nemocnici.Když vyjdete druhou stranou jste opět
                 venku. Jděte  po železných schodech nahoru, dokud nenarazíte na 
                 konec a na postel s Mary/Mariou.Po rozhovoru se  stane něco di-
                 vného zde  zaútočí smečka netopýrů a i tato žena.  Když  spadne
                 na zem a začne  šeptat,dejte jí poslední ránu.Následuje posled-
                 ní animace. 

                 15. Konec ?

                 Existuje několik možností konců v závislosti na vašem chování v 
                 průběhu celé hry.

                 Maria Ending 
                 „Maria Ending-konec kdy se v závěru James utká s Mary a spolu s
                 novou láskou Mariou opouští Silent Hill. Pokud chcete vidět pár
                 spolu, měli byste dodržovat následující:

                 - chodit s Mariou pomalu (neběhat)
                 - neprohlížet si příliš dopis či fotku Mary v inventáři 
                 - v nemocnici, kde si Maria  lehne v  jednom z pokojů, ji často 
                   navštěvovat 
                 - v závěru  hry,kdy jdete po chodbě a slyšíte Mariin hlas,neče-
                   kat až domluví, ale jít hned a co  nejrychleji pryč Principem 
                   jsou různé možnosti citových vazeb mezi Jamesem a Mariou.

                 Leave Ending  
                 Další možností je únikový,tedy„Leave Ending“,pro jehož dosažení
                 bys. měli dělat opak  toho než jsme zmiňovali výše,tedy počk. v
                 chodbě, až Mary dopovídá, prohlížet si často její fotku a s Ma-
                 riou běhat,aby se unavila.Měli byste také Mariu bít,třeba laťí.

                 In-Water Ending 
                 Mary nebo Maria? Když váš James unaven životem a upadl díky va-
                 ším krokům  do letargie, čeká na něj třetí možnost konce,jakási
                 sebevražda. Nejsnáze ho k ní doženete pokud budete zkoumat nůž,
                 který vám dala Angela a pokud budete polykat  Health Drinky  až
                 když to bude skutečně vážné.Jestliže se v hotelu rozhodnete po-
                 slechnout si pásku v Reading  Room, měl by vás i tento krok po-
                 sunout blíže k Water či k Leave Ending.

                 Rebirth Ending, Dog Ending, UFO Ending 
                 Maria, Leave a Water Ending jsou 3 ihned  dostupné konce Silent
                 Hill 2. Když dohrajete hru poněkolikáté, následují další konce:

                 Jedním z nich je i tzv.  „Rebirth Ending“.  Pro  toto  mystické 
                 znovuzrozen musíte při svém druhém  průchodu hrou posbírat čty-
                 ři rituální položky:White Chrism Book,  Lost Memories, Obsidian
                 Goblet Book a Crimson Ceremony. 

                 Dalším koncem, který je ale  určen pro skutečné fanoušky, možný
                 až na  třetí pokus, by měl být tzv.  „Dog Ending“,  k  němuž se
                 dopracujete v jednom hotelovém pokoji, nutno mít Dog Key, který
                 najdete poblíž Texxon Gas.Šestým možným koncem je „UFO Ending“.
                 Pro dosažení tohoto šíleného konce potřebujete nejdříve  dohrát
                 druhý scénář za Mariu  (Born From a Wish)  a poté  na odpočíva-
                 dlech,kde hra začíná, sebrat na toaletách Blue Gem.Hra sama po-
                 dle vašich  kroků vyhodnotí, k jakému  konci jste nejspíše  do-
                 spěli. Váš konec i ovlivní třeba způsob, jakým chodbu s  hlasem
                 Mary projdete nebo jaké dokumenty čtete.

                 Návod byl propůjčen od neznámého autora, tímto mu děkuji.